Skogsskövling

Det ska bli ett bostadsområde bakom vårat hus och det har vi vetat om länge. För cirka två veckor sedan började de ta ner träd och shit vad konstigt det såg ut vid "fårarundan" som jag brukar gå ibland. Vi tänke "nu kommer de nog inte närmare, det är lagom avstånd nu". I fredags när jag kom hem fick jag världens chock. Det började när jag svängde in på gatan och tyckte det såg glesare ut bland träden. Jag kom lite längre upp och utbrast för mig själv "vad i helvete". Nä jag kom fram till vårat hus var jag tvungen att gå till baksidan och bara stirra en stund. Skogen var väck! Jösses vad konstigt det såg ut. Bara några några träd kvar mellan oss och det skövlade området. Men det är bara att försöka se det positivt. Inbrottsrisken borde minska, det blir ett helt annat ljus här inne och vi kommer få se mer av vårsolen. Nu återstår det att se när det ska börja ploppa upp hus. 
 
 
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det var insyndsskyddat förut - nu blir det lite mer öppet. Frågan är om det är negativt eller positivt.
Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback