En sjuk Stockholmsresa

Sista semesterdagar är här. Lite vemodigt, men samtidigt ska det bli lite skönt med vardagsrutiner igen. Ute känns det mer och mer som höst. Löven ligger tätt på gräsmattan och värmen är inte så tryckande het längre. Tack gode Gud för det. Jag älskar värme och sommar, men 30 grader pallar min kropp inte med.
 
Den sista semesterveckan, måndag-fredag, spenderade vi i Stockholm i min mosters nya, lilla lägenhet. Perfekt när man behöver lite miljöombyte och det behövde vi verkligen även om veckan inte blev riktigt som vi tänkt oss. Jag låg med feber, som sedan blev till ont i halsen och värsta förkylningen, med värsta hostan som grädde på moset. Knaprade Ipren i flera dagar, så jag orkade med att ta en sväng in till stan för att möta upp Max och käka en kväll. Det blev hamburgare på Vigårda. Melker Anderssons snabbmatsrestaurang. Riktigt gott och inte så mycket dyrare än om man skulle äta på McDonalds.
 
Det blev även en minigolfrunda, eller två blev det, som blivit en tradition där uppe. Men vi tog bilen den här gången, för jag orkade verkligen inte gå den biten. Bilresan upp var verkligen ingen hit. Ingen riktigt fungerande AC i bilen och en mätare som visade på 34 grader utanför bilen...tror ni vi höll på att få värmeslag eller?
 
Förkylningen har fortfarande inte lagt sig och jag får hostattacker från helvetet emellanåt. Gör ont i varenda magmuskel och lite till. Hatar rethosta! Får se om jag kan jobba i morgon.
 
Nåja, bara ett knappt år kvar tills det är semester igen. Yeay!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback