En cykeltur med lite för mycket sol

Idag tog vi (jag, Thomas, Andreas och Max) våra cyklar och trampade iväg längs banvallen utmed sjön mot Vegby och en minigolfmatch. Underbart väder! Riktig sommar. :) Jag var två slag från att vinna golfen. Max tog hem det, Thomas kom trea och Andreas fyra och därmed sist. Viktigt att betona ordet SIST. :P Två glassar slank ner i värmen. Thomas tryckte i sig hela tre. Så långt allt bra. Det var när jag kom hem som jag upptäckte det fruktansvärda. (se bild) USCH! Det svider och gör ont. Varför tänkte jag inte på att köpa solkräm och smörja in mig innan vi åkte. Kan ju inte visa mig ute i morgon. Jag ser ju ut som en kokt kräfta eller ett självlysande stoppljus. Och vi som ska till Borås djurpark....blä. Dessutom har jag inte bara ett vitt streck på skuldrorna, utan två (!). Ett från linnet och ett från bh-bandet. Lyckat. NOT!

För mycket sol

Igår tog jag det lugnt på balkongen medan Thomas tog en eftermiddagslur. Med en bok i handen, cider i glaset och lite choklad att tugga på, roade jag mig i min ensamhet i värmen. :)

Skön stund
Kommentarer
Postat av: caroline

ajaj det ser ont ut men underbart väder dock...synd man sover bort dagarna bara :( Ha det bäst!

Postat av: Birgitta

Aj aj... det där såg inte bra ut. Lite kylbalsam kanske vore nåt för att lugna ner huden?

2008-07-24 @ 11:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback