En sportig blandning

Allas vår Peter "Foppa" Forsberg gjorde comeback i Colorado Avalanche i natt. Den stora frågan lyder: hur länge varar det den här gången? Det är ju inte första gången han försöker sig på en comeback efter sina skador och alla gånger hittills har det misslyckats. Jag tycker det är starkt av honom att inte tappa gnistan och hela tiden kämpa för att komma tillbaka till isen. Det är beundransvärt. Stående ovationer, en fot som höll och en seger för laget blev nattens resultat. Kanske, kanske kommer han lyckas den här gången. Jag håller tummarna för att det blir så.

Mathias Svensson, Elfsborg, lägger av. Inget chockerande beslut då det varit på G ett tag pga skada. Men det är ändå tråkigt. Skönt är ju att Joakim Sjöhage är tillbaka i Elfsborg den här säsongen som startar om drygt en  måndad. Snabbe Sjöhages tid i Norge är förbi. Vi tackar och bugar. :D

Matthias Lantzinger som kraschade i helgens Super G i Norge, fick igår amputera sin sargade fot. Jag satt vid tv:n och såg olyckan när det hände. Riktigt otäckt. Benet bara fladdrade och ansiktet var blodigt av slaget från porten han körde över. Det som väcker uppmärksamhet idag är att familjen nu vill att den amputerade foten ska överlämnas till dem ifall det blir ett rättsligt efterspel. De vill kunna visa upp bevis. De menar att det tog för lång tid innan Lantzinger opererades, att det tog 5-6 timmar. De kritiserar även räddningsarbetet då det inte fanns någon helikopter på plats.

Oavsett ur det blir så lär han inte få sin fot tillbaka, karriären är över och det är bara att hoppas att han kan hantera det som hänt honom.

Nioåriga Lauryn Edward har blivit utslängd från sin tennisklubb. Anledningen: hon stönar för högt. :P Jag har alltid stört mig på tennisspelares stönande när de slår iväg en boll. Visst kan det låta när man tar i, men en del är ju extrema. Antagligen är Edwards i samma klass som sin idol Maria Sjarapova, som fått flera klagomål på sitt stönande. Lite komiskt är det allt att bli avstängd pga det. Eller vad säger ni?
Kommentarer
Postat av: :)

Tack för det. Men som vanligt kunde jag inte hålla fingrarna i styr ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback