Skitväder!

Jag och Andreas hade planer på att åka och hälsa på mormor i eftermiddag. Det är pinsamt längesen som vi var där. Hon bor ju trots allt bara 2,5 mil härifrån. Men så är det ju det här med vädret och den här årstiden är verkligen pissig just nu. Jag hatar verkligen att köra i mörker samtidigt som det regnar. Nu var det dessutom snöblandat regn, blåst och spårig väg. Jag tycker det är skitjobbigt. Sikten suger och händerna krampar runt ratten när mötande bilar bländar sönder ögonen på en. Men jag gjorde ett försök och gav mig iväg när Andreas kom hit efter jobbet. Jag vände i Marbäck, ca 7 km härifrån, och åkte hem igen. Och nu tycker alla att jag är skitlöjlig. Men varför ska jag sitta ensam i bilen och vara skraj i onödan. Vi åker dit en annan dag helt enkelt. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback