Barndomsminnen

Husteckningar.

Har ägnat eftermiddagen hemma hos mamma och pappa för att rensa bort en massa gamla saker jag gjort på dagis och skola genom åren (ca 2-9 år). Jösses, vad teckningar. Mamma sa att hon inte fick slänga några för mig när jag var liten. Jag hade minst sagt en förkärlek till hus. Säkert 85 % av alla teckningar hade husmotiv. Spana in vinklarna på huset på teckningarna uppe till höger. Hehe, nästan så det går ihop. ;) På näst sista bilden var jag verkligen helt crazy, hela tre (!) skorstenar. ;) Lite roligt också att man gjorde lite himmel längst upp bara. Hur som helst, tre stora kartonger blev till två små och mamma blev glad.

Men roligast av allt var ändå när vi hittade Andreas små böcker han gjort. Haha, hans stavning sög verkligen på den tiden. Det var längesen jag skrattade så mycket. Tårarna bara rann och jag var tvungen att sätta mig på golvet för att jag inte kunde stå upp av allt skrattande. :D Att han skrivit tidningsartiklar på senare tid är verkligen helt ofattbart. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Men du tänker väl inte slänga nåt??? Camilla rensade ut under hela sin barndom och yngre tonår. Nu finns det inget alls kvar från hennes skoltid. Inte Thomas´heller. Jättetrist.

2011-01-20 @ 23:10:53
Postat av: Therese

Jag slängde en del, men har sparat en hel del också. Går inte att förvara allt. Trist att de inte har nåt kvar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback