Grand Canyon

Vilken dag! Vi gav oss iväg mot Grand Canyon, förväntansfulla och på gott humör. Vädret var helt okej och allt såg lovande ut. Så kom vi upp till bergen. Regnet sipprande från himlen och dimman låg tät. Jag skojar inte, man såg inte mer än fem meter framför sig. Mitt humör dalade i bott. Det var längesen jag var så besviken. Det jag väntat på så länge, skulle det gå åt skogen? Besvikna åkte vi ner till turistbyn där dimman sken med sin frånvaro. Vi åt lite och köpte biljetter till en fågelshow för att få tiden att gå och hoppades på att dimman skulle försvinna. Vi fick se fåglar som lever runt Grand Canyon; en falk, en fågel jag inte minns namnet på, en korp och en kondor (stor som sjutton när vingarna fäldes ut) som alla gjorde några trick. Och så hade han med en stor vit pelikan (inte några koblajor som vi såg i Monterey :P). Kul!

Sedan tog vi bilen och åkte upp till bergen igen och vårt humör blev bättre och bättre och när vi var uppe och märkte att dimman faktiskt hade gett sig av var det nära att jag tog några glädjeskutt. Jag blev överlycklig! Så jäkla häftigt ju! Som vanligt gick det inte att fånga alla häftiga intryck på bild, men jag gjorde ett försök. :)

Grand Canyon

Grand Canyon

Grand Canyon

Thomas

Thomas var nästan mer intresserad av de här ursöta, orädda ekorrarna än av utsikten. ;)

Ekorrar

I'm the king of the world!

Therese

Thomas

Grand Canyon

Colorado River skymtar där nere.

Colorado River

Fågel

En korp.

Korp

Therese

Man kan nästan inte titta sig mätt på det här naturunderverket, men lagom tills vi kände oss nöjda och belåtna med besöket började det ösregna och åska som sjutton. Vi satte oss i bilen och åkte de cirka 15 milen tillbaka till hotellet. :)
Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej Vilka fantastiska bilder, skulle gärna byta med er. Kram

2011-09-16 @ 09:09:55
Postat av: Birgitta

Du lyckades verkligen fånga utsikten. Otrolig vy. Men som orolig morsa/svärmor fick jag en fjäril i magen när ni stod så nära kanten :-)

Postat av: Claes och Eva

Underbara bilder, men i min mage pirrrrrrr. Jag visade bilderna för mina elever. När en elev fick se dig Therese sa hon; tänk om hon blåser ner. Vilken tur att det blev bra väder. Vi är inne på scapen hela kvällen.

Kramar

2011-09-16 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback