Slut på semestern

 
Den sista semesterdagen har spenderats i en bil. Jag och Thomas hängde med mamma och pappa på en dagsutflykt till Lysekil och Orust. SMHI hade lovat oss sol och fint väder. Ja, men eller hur. Moln, moln och åter moln. Slår vad om att det varit strålande sol här hemma hela dagen bara för att vi gav oss iväg. Vi fick åtmonstone lite strålar på oss mot slutet när vi äntligen hittat någonstans att äta. På Harry's i Stenungsund. Supergoda revben med pommes, sallad, bbq-sås och coleslaw slank ned.
 
I morgon börjar vardagen igen. Semestern är slut och det hade verkligen inte skadat att vara ledig ett tag till, men någon ångest för att börja jobba igen har jag inte för det känns fortfarande inte som om jag ska göra det i morgon. Knasigt. Det enda jag vet är att jag nog kommer vara megatrött framåt förmiddagen med tanke på hur tidigt jag ska upp. Snark. 04.30 ringer klockan. 
 
Och så tidigt kommer den ringa i stort sett varje dag, för vet ni vad, jag har fått fler egna, fasta timmar! Inte långt från heltid. Äntligen! Det känns som en rejäl lättnad. Jag slipper jaga tider och säga ja till alla förfrågningar. Framtida husköp känns inte längre lika hemskt och ja... En lättnad helt enkelt. 
 
Summa sumarum, jag har haft en riktigt bra och skön semester och ser redan fram emot nästa. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Men så fort det gått! Det känns som nyss att ni börjat semestern. Och ingen höjdare att gå upp 04.30. Hur orkar du!!?? Jag har en liten minisemester nästa vecka. Ska ju till Spenshult på cancerrehabilitering. Ser fram emot det.

Hälsa Thomas så jättegott!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback