Deltävling 3, Leksand

Youngblood - Youngblood: Manboy-kopian. En refräng som sätter sig på hjärnan, men pojkband känns lite passé. Eller så är jag för gammal.
Maria  Benhajji - I mina drömmar: Jag säger bara GÄSP! Hon kan fortsätta att hålla sig till körandet bakom andra artister.
Mattias Andréasson - Förlåt mig: Snyggingen himself! Tyvärr har jag svårt för hans lite mesiga röst, men rätt skön refräng ändå.
Love Generation - Just a little bit: Gillade dem förra året. Inte lika övertygande i år, men okej.
Carolina Wallin Pérez - Sanningen: Tråkig. Verserna är kass, både sång- och låtmässigt. Refrängen bättre, men det passar inte här. Tummen ner!
Andreas Johnson - Lovelight: Femte gången gillt? Njae, inte hela vägen, men till final borde han gå.
Molly Sandén - Why am I crying: Har aldrig varit någon favorit hos mig tidigare, men den här balladen gör hon riktigt, riktigt bra.
Björn Ranelid feat. Sara Li - Mirakel: Ja, vad ska jag säga. Det är ju ingen låt. Sara Li sjunger bra i refrängen, men resten. Bara konstigt. Björn Ranelid ska hålla sig borta från Melodifestivalen.

Till final: Molly Sandén och Björn Ranelid feat. Sara Li
Till andra chansen: Youngblood och Andreas Johnson

Vad ända in i helvete! Jag sa det på jobbet idag att folk kommer att rösta på Ranelid bara för att låten är så jäkla dålig, men jag ville ju haft fel! Skandal!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback