På måndag smäller det

Hemkommen från Jönköping där päronen köpte två mator innan vi hamnade på IKEA. Kom inte hem med något på bilden i inlägget nedan. :P Eller jo, den blommiga väggdekorationen följde med hem tillsammans med en massa värmeljus (över 200 st), ljushållare, spagetti-/pastaburkar, timer, lampa, klädförvaring och påsklämmor.

Fotöljen fick för det första inte plats i bilen och för det andra var den inte så snygg. Hittade en annan skön med högre ryggstöd som jag vill ha, men den var en femhundring dyrare och jag vet inte om jag får skaffa den för Thomas. :P Men jag vill ha klart här hemma någongång (till jul vore underbart) och en läshörna skulle inte sitta fel. Men det förstår ju inte Thomas som aldrig läst en bok i hela sitt liv. :P Bordet och fotpallen fick heller inte plats i bilen och lampan vill jag nog fortfarande ha, men det blev en annan den här gången. Aja, det blir en tur dit snart igen. Måste bara övertala gubben lite först. ;)

Och på tal om att aldrig få grejerna fixade här i lägenheten och kontakten med hyresgästföreningen så fick Thomas lite av en chock idag när hyresvärden ringde och sa att det kommer en rörmockare hit på måndag. Han (Thomas) fick panik och ringde till förhandlaren på hyresgästföreningen, som naturligtvis inte svarade, och lämnade ett meddelande på telefonsvararen att han inte behöver skicka iväg något papper till hyresvärden just nu. Hm, undrar om det han hann höra det innan det hann skickas. Jobbigt annars. :P
Kommentarer
Postat av: svar av Birgitta (igen)

Hyresgästföreningen brukar inte vara fullt så snabba, så T. kan nog vara lugn. Skönt att det rör på sig i alla fall :-)

2008-11-01 @ 12:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback