Årskrönika: året var 2008

2008 var året då Thomas flyttade upp hit. Vi trängde ihop oss i mitt rum hemma hos mamma och pappa i två månader innan vi tog vårt pick och pack och blev sambos på riktigt. En stor omställning, mitt första egna hem, men oj så skönt. Det blev mycket slit och många målartimmar innan vi kunde flytta in i vår gemensamma trea. Det lilla vi var lediga i somras ägnades åt renoveringen. Inte många soltimmar för min del. Vi hann dock med världens bästa Winnerbäck i ett så gott som regnfritt Göteborg och en tur till djuren i Borås.

2008 var också året då jag inledde min industrikarriär.  Två månader, en bautablåsa och ett ärr på armen senare var jag gladare än gladast av att gå ut genom deras dörrar för att aldrig komma tillbaka. Efter det var det dags för ett återbesök som sommarjobbare på ICA där jag fastnade och fortfarande säljer skinka, garnerar smörgåstårtor och plockar varor tills naglarna ryker (bokstavligt talat).

Sportåret var verkligen något att hänga i granen. Manchester United, Detroit och Hv71 gjorde alla vad de skulle, de tog GULD. Mina boråsare däremot åkte på däng och fick bara silver. OS bjöd på världsrekord i mängder och fotbolls-EM:s stora vinnare blev det rödgula landet i söder.

Farmor och farfar firade diamantbröllop och jag och älsklingen firade ett år tillsammans.

Året bjöd även på tårar som aldrig ville ta slut, men leendet kom tillbaka och 2009 välkomnas med öppna armar. Det är året då jag fyller halvt femtio, det är året då det avgörs om Sverige får spela ytterigare ett fotbolls-VM, det är året då jag kommer ligga och glassa på en solig strand, det är året då jag...ja det återstår att se. Jag hoppas i vilket fall som helst på ett helt underbart 2009. 
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Fylla 25... snart på god väg mot 30, och sen är det utför med en väldig fart ;-)

Postat av: Birgitta

Therese, kan du inte rota fram ett kort när din mamma var i samma ålder som du och scanna in och skicka? Jag är såååå nyfiken hur Eva såg ut när hon var runt 24-25 :-). Kul om man kan se likhet mellan dig och henne.

2009-01-03 @ 16:46:45
URL: http://chessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback