Bäroman

Hej, jag heter Therese och är bäroman.

("Hej Therese!".)

Tror att jag skulle kunna föräta mig på bär om jag hade chansen. Det är ju så gott. Vinbär i alla färger (röda, svarta, vita), jordgubbar (räknas inte som bär, men i min värld gör det det :P), hallon, smultron, körsbär, krusbär, blåbär...

MUMS.

Sorgligt nog har vi inte kvar vårt klarbärsträd, våra hallonbuskar och vår smultronplanta. Borde vara förbjudet att ta bort sånt, enligt mig. Vi satte nya jordgubbsplantor i år, så jordgubbar har vi inga heller. Jag måste alltså nöja mig med röda och svarta vinbär och röda och gröna krusbär. Men eftersom krusbären inte är mogna än, är det enbart vinbär för tillfället.

Tror det är därför jag har ont i magen nu. För mycket bär efter maten.

Tyvärr har bären samma effekt på mig som cider har. Det vill säga att jag blir onormalt pinknödig hela tiden. :P
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback