Kung Bore på besök

Helgen är över och älsklingen har åkt hem och lämnat ett tomrum efter sig. Hela elva dagar tills vi ses igen. Jag längtar redan.

Annars har helgen varit hur bra som helst. Fredagen började med ett bastubad medan snön yrde utanför fönstren. Vintern, med Kung Bore i spetsen, har verkligen gjort sitt första besök för året den här helgen. T. blev helt lyrisk av sig. Skåning som han är får stackarn inte se snö så ofta. ;) Han skulle ut och ha snöbollskrig så det var ju bara att haka på. När vi väl kom ut ville jag göra en snögubbe och så blev det. Han blev hur fin som helst och fick namnet Snöis. :) Kriget pågick under tiden och i ett okoncentrerat ögonblick när vi var på väg in kom knocken. Jag blev fälld, drog med mig T. i fallet och anisktet (mitt alltså) badade i snö efter mulandet. Tyvärr kom T:s näsa i vägen och blodet var ett faktum. Men annars klarade vi oss oskadda. :D

image140

På kvällen kom Ottilia med chips och popcorn för att kolla på Idol och Isprinsessan. Måste bara säga att boken är tusen gånger bättre och Hjulström kan inte spela Hedström. Han är alldeles för ful för det. Hedström ska se bra ut, enligt boken och det gör verkligen inte Hjulström. Visst håller ni med? I övrigt slutade kvällen med en CHOCKAD Therese när Christoffer fick lämna Idol.

I lördags tog vi oss en promenad upp till golfbanan och tog skogsvägen hem. Har alltid tyckt att det är mysigt att gå i skogen och den här gången var inget undantag. Det var lite halt i snön på sina ställen vilket T. fick uppleva med sina "sommarskor". ;)

Eftermiddagen var rätt slö. Fick dra T. upp ur sängen för att sätta igång med det planerade bakandet. En supergod morotskaka blev resultatet. :) Måste jag nämna att den är slut för längesen? ;)

Kvällen avslutades med filmen "The Break-Up" med Jennifer Aniston och Vince Vaughn. Annorlunda slut mot vanliga romantiska komedier, men den var inte så bra som jag hade hoppats på.

Även idag börjades dagen med ett bastubad, men annars har vi mest bara legat och myst. Nu blir det att gå igenom lite bloggar och andra Internetsidor innan Sporten och Parlamentet drar igång på tv. 

Ha det gott!
Kommentarer
Postat av: Gustaf

tack för hjälpen du.. DU é asgrym.. har redan fått förfrågningar på hur jag gjorde den så fin=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback