En livlig jul

Julen är så gott som över. Julmaten håller på att smältas och träden är frostiga, två dagar försent.

Det blev en bra jul, trots allt. Det var den livligaste julen Thomas varit med om. Men en helt vanlig jul i familjen Hultgrens liv. :D En tafsande tomte i solglasögon och sjal för mun och näsa likt en bandit istället för skägg, armbrytning på hög nivå och två julbord där det ena höll på att missa det viktigaste, skinkan. Och snälla har vi visst lyckas vara i år också för det bjöds på en del julklappar.

Therese:
Locktång/plattång (Andreas)
Pengar (farmor och farfar)
Presentkort på Lindex (Thomas)
Presentkort på Parelle (mamma och pappa)
Sex & the City, The movie (Max)
Lokalt tovad tomte (mamma och pappa)
Dekorationsträd (Ottilia)
Godis (kusinerna)

Thomas:
Presentkort på Intersport (av mig)
Kalsonger (av mig)
Smörgåsgrill (mamma och pappa)
Pengar (farmor och farfar)
Godis (Andreas och Max)

Till oss båda:
Pengar (mamma och pappa)
Pengar (mormor)

Bilder från julafton kommer...
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tafsande tomtar? Nä, det har vi nog aldrig haft. Och jag kan tänka mig att det för Thomas var en livad jul. Här är vår släkt skingrad för vinden, så det brukar bara vara vi tre annars. Lugnt och stilla. Att glömma saker till julbordet tillhör vanligheterna här dock. God fortsättning till er båda!

2008-12-26 @ 14:28:53
Postat av: Birgitta

Jag har undrat ganska länge nu... vad är en "lokalt tovad" tomte?

2008-12-30 @ 13:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback