Veckan som gått

Äntligen sitter jag vid en dator! Har börjat få lite dator-/Internetabstinens de senaste dagarna, så det första jag gjorde när vi kom hem till mamma och pappa idag var att sätta mig vid datorn. Satte på den, startade upp photoshop och msn och så långt var allt bra, men sen...total katastrof! Tangenterna har flippat ut totalt. De vill inte skriva rätt bokstäver! Jag som skulle blogga och lägga in bilder. :( Efter ett himla svärande och x antal frustrerande utrop flyttade jag mig till brorsans dator där tangenterna fungerar, men där det inte finns några bilder. Men de kommer. Förhoppningsvis har vi Internet i lägenheten i morgon. FINALLY!

Så vad har hänt den senaste veckan. Winnerbäck-konserten var super, som vanligt. Miss Li var grym och Maia Hirasawa ägde (bilder kommer). Som ni märker hittade vi alltså till Slottskogsvallen. En snäll kvinna som skulle åt det hållet visade oss vart vi skulle gå av. Tack! Hade vi tur med vädret då? Det var uppehåll fram tills Lasse gick på scenen, då började det forsa ner. Fan, tänkte jag, men efter en stunds pissande höll det upp resten av kvällen. :) Förutom när vi satt på stationen igen. Då kom det värsta orkanen, med blåst och regn som man inte ser ofta.

I söndags åkte Thomas ner till Lund för att hälsa på. Första ensamma natten i lägenheten gick sådär. Sov inte mycket alls, vilket resulterade i en zombie-Therese på måndagen. Men det stoppade mig inte från ett IKEA besök, vilket gjorde bankkontot lite magrare ännu en gång. :P På tisdagen började det gå utför och det slutade med feber och ont i halsen för min del. Var hemma från jobbet onsdag och torsdag. Kände mig bättre och gick dit på fredagen, men efter några timmar fick jag gå hem. Svag i knäna och småyr. Men nu är jag återställd igen. Hoppas jag. Förkyld är jag i och för sig fortfarande.

Igår och idag målade jag klart gäst-/datorrummet. Äntligen är alla väggar och tak färdigmålade. Som jag har längtat. :)

Nu väntar en veckas semester. SKÖNT!
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Skönt att se en uppdatering, men trist att du varit sjuk. Hoppas du får vila upp dig den här veckan i alla fall och att ni får rå om varandra.

Kram

2008-07-21 @ 14:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback