Så mycket skit

Jag vet egentligen inte varför jag sitter och kollar på Eurovision Song Contest år efter år. Jag blir lika irriterad varje gång. Så mycket skit som jag inte fattar hur länder kan rösta fram för att delta. Och att de sen också går bra i stora finalen är för mig en riktigt stor gåta.

Charlotte var helt klart värd en bättre placering. Hon hörde till top 5, enligt mig. Ryssland var  väl en okej vinnare, Greklands refräng har satt sig på hjärnan och Armeninen var godkänd. Sen gillade jag Norge och Danmarks bidrag. Ukraina, däremot tyckte jag var kass. Förstår inte hur den kunde vara en konkurrent till Charlotte och att den kom så högt upp. Hon anspelade ju bara på sin kropp och låten var inte bra någonstans.

Blev rätt överasskad när Lettlands pirater började sjunga. Har hört den på radion, men visste inte att det var en Eurovisionlåt. Tycker faktiskt att den är lite käck. Töntig, men trallvänlig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback