Ostiga ostar

Igår var jag på ostkurs hos Falbygdens ost i Falköping, så nu kan jag allt om det. :P Nej, inte precis, men lite mer hum har man i alla fall. Efteråt ville jag bara spy så fort jag såg en ost. Är inte superförtjust i ost annars, även om lite grann kan vara gott, så provsmakningen efter ostbuffélunchen hoppade jag över. 

Men fy fasen för att jobba på deras lager med packetering och grejs. Luktade apa där inne. Var tvungen att andas genom munnen. :P Och kallt som tusan var det också.

Vi fick hela 25 % rabatt i butiken efteråt så lite shoppping blev det. Dock ingen ost.

Falbygdens ost

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det som är så gott med ost. Ost i alla former utom starka hårdostar. Du skulle tagit med mig för jag hade minsann uppskattat besöket :-).

Kram!

2009-11-26 @ 13:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback