Den stora frågan just nu

Frågan som alla går och tänker på. Ska man eller ska man inte vaccinera sig? Jag är lite kluven. Nu verkar det ju inte som det är någon direkt fara med spridningen och symtomen. Frågan är ju om det kommer blåsa upp på nytt och med större kraft. Det verkar som att Thomas ska vaccinera sig. Borde jag göra det då också? 

Varför jag ska vaccinera mig:
- Jag möter mycket folk genom jobbet som hostar hej vilt. Vem vet vad de bär på för äckliga och mystiska baciller.
- Chefen har rekomenderat oss att göra det.
- För att inte riskera att smitta andra.
- Jag är under 30, alltså en riskgrupp.
- Jag har aldrig blivit sjuk av vaccin tidigare, så varför skulle jag bli det nu?

Varför jag ska låta bli:
- Kan bli sjuk av vaccinet.
- Influensan verkar inte vara så farlig.
- Jag är inte sjuk sedan tidigare (vad jag vet).
- Vaccinet håller bara ett år.
- Måste ha ett eget immunförsvar och bygga upp det.

Fler argument kommer jag inte på för tillfället. Som sagt, jag är kluven.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, det är en svår fråga. Själv tror jag att jag skippar vaccinationen. Hört om biverkningarna (sjukdomsymtom) som inte är så trevliga. Och influensor går ju varje år - den jag fick i januari var inte nådig. Tror inte denna är värre.

2009-10-22 @ 14:58:40
Postat av: Annika

Jag tog min första spruta igår.Har haft ont i armen och nacken hela dagen idag,men jag kunde jobba ändå.Jag är ju i riskgruppen så jag har aldrig tvekat.

2009-10-22 @ 19:47:39
Postat av: caroline

www.vaccinationsfaran.se

2009-10-24 @ 11:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback