Inte helt okej

Mitt huvud har feber. Termometern säger att min kropp är på normal temperatur, men mitt huvud säger annat. Det är tungt, näsan är täppt och halsen känns skum, men bättre än igår. Presentköparresan till Borås idag får nog ställas in. Tror inte jag orkar gå i affärer och leta. Älsklingen fyller år på onsdag, så en present måste inhandlas. Vad vet jag inte, han har inte önskat sig något. Han är svårflörtad, den mannen.

Ska stanna inne och kurera mig idag. I morgon är sista semesterdagen. På lördag börjar allvaret igen. Känner mig lagom taggad. Men det brukar bli bra bara man kommer in i det igen. Kanske får jag ta mig an lite fler, nya uppgifter som min utbildning snuddar vid? Tiden får utvisa vilket.

Nu ska jag försöka få min andra hälft att åka och köpa lite nödvändigheter som apelsiner, glass och annat som jag är värd. Någon midagsmat också kanske.

Jag och Thomas
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Usch, luddig i huvudet och mår inte bra. Be att få bli lite bortskämd av Thomas. Och mycket citrusfrukter. Lite alvedon kan också få en att känna mindre sjukdomskänsla.

Krya på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback