Världens längsta rapning

Idag har jag varit i Borås och genomgått en gastroskopi, självvalt. Min mage var "fucked up" hela hösten så jag tyckte det var lika bra även om den känns bättre nu. Skönt nog visade det sig att allt såg helt normalt ut. *phu*. Men fy fasen alltså. Det är inget man vill gå igenom varje dag precis. Bedövningsprayet i svalget gjorde att tungan och halsen kändes helt uppsvullen i drygt 5 minuter. Kunde ju knappt prata. Kändes som jag bara sluddrade när läkaren kom in, men det gjorde jag nog inte för han förstod vad jag sa. :P Och när slangen (ca 9 mm i diameter) skulle genom svalgen fick jag värsta kräkreflexen. Sen kom värsta rapningen, högt och ljudligt, eftersom de sprutade in luft i magen. Trodde aldrig den skulle ta slut. Den varade flera sekunder. Färscht. ;) Sen lite fler kräkreflexer och ännu en när slangen skulle upp, förbi svalget igen. När den väl var ute dreglade jag så mycket att jag skulle kunna fyllt ett badkar...typ. Nåja, sjuksköterskan tyckte jag klarade det riktigt bra och att det inte märktes att jag tyckte det var äckligt. Bra pokerface kanske. ;) Hela tjofräset tog 5-10 minuter att genomlida.

Men nu är det gjort och jag borde stoppa något i magen eftersom jag inte ätit sedan åtta igår kväll. Halsen känns okej igen så bedövningen har nog släppt helt nu. Fritt fram för mat och dryck igen med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Fy fy fy. De gjorde en gastroskopi en gång på Camilla för åratal sedan och jag var med. Fruktansvärt. Jag kommer aldrig i livet gå igenom nåt sånt. Aldrig. Då får de söva mig först banne mig. Eller skjuta mig.

2010-02-09 @ 15:39:28
Postat av: caroline

fy så. jobbigt att du haft problem med magen. jag träffar många mag-tarmpatienter som har många problem med magen. Ngt som jag kanske kan tipsa dig om?

2010-02-11 @ 08:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback