Bowlingresultat och fönsterputs

Bowlingen igår gick hyfsat. Min första serie var en smärre katastrof, men i andra slog jag till med kvällens bästa serie, 136 p. Det kan jag leva på ett tag. ;) Totalt sett efter två serier vann Andreas (245 p), tvåa kom Thomas (238 p) och trea kom jag (235 p). Jag nosade dem i baken tillslut. Nästan gång tar jag dem!

Idag studsade jag upp, pigg och glad, när Thomas klocka ringde halv nio. Jag fick för mig att putsa fönstren. Stod helt enkelt inte ut med de urskitiga glasen längre. Sagt och gjort. Fönstreputsutrustningen åkte fram och jag satte igång. Och vilken skillnad det blev! Nu ser vi ju ut igen. ;) Hoppas bara det ser bra ut när solen ligger på också. :P Jag har sovrumsfönstret kvar, men det tar jag i morgon. Nu funderar jag på att tömma krukorna på vissna växter som stått ute hela vintern. Ja, så får det bli.

Hej så länge!
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag har aldrig fått fönstren fina. När solen låg på var de flammiga. Fick ett tips: använd scotch brite, den gröna hårda sidan, och gnugga på utsidan där smutsen ligger. DÅÅÅÅ blev de perfekta. Först diskmedel eller ajax och kör över hela fönstret. Gnugga med scotch brite, och dra sen med skrapa. Lite fönsterputs på det.... blir toppen. Inte en fläck när solen ligger på :-)

Postat av: caroline

Att torka det sista med tidningspapper än också ett knep. Låter konstigt men blir bra.

2011-04-12 @ 07:31:20
Postat av: Therese

Jag använde tidningspapper och det blev super för en gångs skull.

2011-04-12 @ 21:43:54
URL: http://pingwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback