Vårdikt

Idag har jag varit och röjt bland gamla skolgrejer igen hos mamma och pappa. Hittade en vårdikt jag skrivit. Vet inte om det var till skolan eller om jag bara skrev den för skojs skull. Jag var verkligen en poet på den tiden. ;)

Våren

Vårens glada sånger börjar höras,
fordon som stått inne börjar nu köras
Med eldar och tal
försvinner kung Bore in i sin sal
Vårens gröna täcke sticker ut,
tränger undan vintern som äntligen är slut
Solens strålar värmer oss smått
och vårens blommor luktar så gott
Blåa, vita, gula och röda
blommornas färger växla och flöda
Djurens ungar nu träder fram
ankungar simmar så glatt i sin damm
Kärlekens årstid och känslorna spirar
äntligen kommer våren vi firar!

Inte så pjåkigt va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback