Idrottsgalan 2012

Jag borde inte sitta och kolla på idrottsgalor, men ändå sitter jag jämt framför dumburken när det är dags. Ikväll är det Idrottsgalans tur och jag blir lika irriterad varje gång över vem prisernna går till. Jag fattade inte hur Therese Alshammar kunde få bragdguldet och nu tog hon precis hem priset för årets prestation. Va fan liksom! Daniel sedin skulle ju lätt haft det. Att vinna poängligan i NHL är väl en prestation om något! Och så är divan inte ens på plats för att ta emot priset. Det hade ju inte Daniel Sedin heller varit, men han är ju mitt uppe i säsongen där borta i Amerika så han hade varit förlåten. Nu hoppas jag starkt på att han tar hem Jerringpriset, folkets pris.

Årets lag gick till Charlotte Kalla och Ida Ingemarsdotter för sitt sprintguld. Kan det ens räknas som ett lag? Tveksamt. Jag är inte helt nöjd med det priset heller.

Galan håller på i 1 timme och 25 minuter till. Ska jag orka kolla klart? 14 timmarsdag på jobbet i morgon, men jag kommer säkert vara för nyfiken för att missa resten. Hej trötthet i morgon!

Tror fan det! Alshammar knep just priset för bästa kvinnliga idottare också! Hur är det möjligt?!

Galan känns mer B än vanligt. Inte bara för det här med att Alshammar tar hem allt, utan det mesta som underhållning och mellansnack. Bäst hittills är hyllningen till de idrottsprofiler som inte längre är med oss.

Årets manlige idrottare - Marcus Hellner! Ingen Alshammar alltså. Skönt! :P Jag hade hellre sett Niklas Lidström som vinnare. Han kämpar på i NHL och kandiderar som bäste back år efter år, men inte får han nåt pris för det. Grabben är ju 40 bast! Det är hans tur nu!

Men ååååhhhhh! Sedin blev bara fyra i Jerringprisomröstningen. :( Men Alshammar vinner inte! Tjoho! Hon blev "bara" trea!

Oj, Patrik Sjöberg tar hem Sportspegelns pris för sina avslöjande om övergrepp inom friidrotten. Bra att det kom fram!

Bara Jerringpriset kvar nu. Snart får jag sova. Det står mellan Rolf-Göran Bengtsson och Marcus Hellner. Jag tror på Roffe. Hästfanatikerna har gaddat ihop sig och offrat hela lönen på att ringa in på honom ikväll. Och vinnaren är.............*konstpaus*.............Rolf-Göran med hela 44,6 % av rösterna! Grattis, grattis!

God natt!
Kommentarer
Postat av: caroline

hehe vissa saker måste man bara se av ren nyfikenhet.



En lite fråga, när ni var i USA, bloggade du då med din iphone och i så fall: var det med ditt svenska abonemang eller hur löste du det?

Jag funderar hur jag ska göra inför min USA resa i höst.

2012-01-17 @ 07:50:29
Postat av: Therese

Nej jag bloggade från datorn. Nästan alla hotell hade gratis wifi så det var bara att surfa på. Ska du blogga med telefon, se till att stänga av datatrafiken och så annars blir det dyrt. Men vi hade våra svenska abonnemang.

2012-01-17 @ 16:03:30
Postat av: caroline

just ja datorn kan man ju använda, tänkte jag inte på ;)

2012-01-18 @ 07:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback