I målartagen igen

Målaruppehållet är över! Vi har haft semester från huspysslandet under sommaren, men nu är vi igång igen. Eller jag är det i alla fall. Har börjat lite lugnt och tagit tag i målandet av ytterdörren invändigt och badrumsfönstret nere.  Självklart blir det vitt. Två strykningar till behövs så på lördag borde jag kunna måla en sista gång. 
 
När det är klart är det tänkt att vi ska ta tag i "utbyggnaden"  på riktigt. Har rivit lite tapeter där, men kommit fram till att det är lönlöst. De sitter som bara den. Så det blir att spackla lite, slipa och upp med repairtapeter som jag sen kan måla på.
 
Jag var precis ute för att plocka lite krusbär, men det blev inte så mycket plockat. Fan, busken vaktas av en massa olika monsterspindlar. Usch och fy! Stick från mina bär! Nu!
Kommentarer
Postat av: Birgitta

När vi rev tapeter i min nuvarande lägenhet använde vi en tapetångare. Den ångar och blöter ner tapeten så den i princip trillar ner. 200 kr/dygn kostar den. Kanske kan vara värt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback